Näin teet lyhyen rentoutusharjoituksen

Hyvinvointi

Näin teet lyhyen rentoutusharjoituksen

Oma Aika arkisto | TEKSTI Oma Aika

Näin teet lyhyen rentoutusharjoituksen

Kolmen kohdan rentoutusharjoituksen teet muutamassa minuutissa!

Teksti Minna Hietakangas

Kuvat Fotolia

Oma aika 7/2014

1. Hengähdä hetki

Kun sinulla on hetki aikaa, hengitä pari kertaa syvään. Kuvittele hengittäväsi sisään rauhaa. Kun hengität ulos, kuvittele kiireen tunteen virtaavan pois mielestäsi. Hyviä paikkoja ovat niin kassajono kuin bussipysäkki – tai kun joku on myöhässä, olet itse myöhässä, jännität jotain tai odotat tietokoneen käynnistymistä.

2. Kuuntele ääniä

Paikka voi olla melkein mikä vain, niin työhuone kuin puistonpenkki. Ota mukava asento, luo silmäys ympärille ja sulje silmät. Anna kehon ja mielen tyyntyä. Kuuntele ääniä ympärilläsi. Älä analysoi. Riittää että kuulet äänet.

3. Katsele maisemaa

Ota mukava asento. Hengitä rauhallisesti. Keskitä katseesi johonkin miellyttävään näkymään: maisemaan, tauluun, kynttilän liekkiin, mihin vain mukavaan kohteeseen, joka on sopivasti näkösällä. Keskitä huomiosi vain katsomiseen ja hengittämiseen, ikään kuin sulkisit muut aistit.